Jak zmotywować się do treningu zimą?

Home | debiutant | Jak zmotywować się do treningu zimą?
Jak zmotywować się do treningu zimą?

Jak zmotywować się do treningu zimą?

Pora roku, która w Polsce przede wszystkim kojarzona ze złą pogodą, bardzo krótkim dniem i zimnem na zewnątrz. Dla nas triathlonistów to świetny okres na zbudowanie bazy treningowej. Tylko jak się zmotywować do wyjścia na trening w takich warunkach?

 

W okresie zimowym, w którym do naszego założonego celu jest jeszcze sporo czasu najłatwiej jest znaleźć różnego rodzaju wymówki i odpuścić trening. Każdy zawodnik miał z tym problem i każdy tego później żałował. Warto od samego początku rozpocząć konkretną pracę z trenerem lub planem treningowym ,który ułatwi wykonywanie treningów. Poświęć czas na zyskanie ważnych informacji od Twojego opiekuna, staraj się mocno poprawić swoją technikę wykonując odpowiednie ćwiczenia co pozwoli na urozmaicenie zajęć.

Poradź sobie z wymówkami! 

Bardzo często zawodnicy odpuszczają treningi z powodu złego dnia np w biurze czy firmie lub też zmęczenia natłokiem obowiązków. Świetnym rozwiązaniem jest wykonywanie treningu rano przed pracą co umożliwi pobudzenie i nabranie energii na resztę dnia! Dodatkowo po powrocie do domu zyskujemy czas na spędzenie go z rodziną czy też odpoczynek po całym intensywnym dniu.

Zimą kolejnym problemem jest krótki dzień co sprawia, że często przed i po pracy jest ciemno. Można przez to odpuścić lub znaleźć odpowiednie rozwiązanie i zrobić trening! Na rynku występuję wiele urozmaiceń pomagających biegać po ciemku. Korzystaj z nich i spraw, aby trening nawet w trudnych warunkach stał się przyjemny! Zadbaj również o swoje bezpieczeństwo i załóż na siebie odblaskowe rzeczy, dzięki czemu będziesz widoczny z daleka!

A co mam zrobić jeśli jest za zimno na wyjście ? Ludzie trenują w każdych warunkach. Potrzebne jest do tego tylko odpowiednie ubranie i śmiało można iść na trening. Kiedy już zaczniesz biec bardzo szybko się rozgrzewasz i chłodne powietrze staję się przyjemne. Jeśli jednak na dworze jest zdecydowanie za zimno i nie jesteś w stanie wyjść na zewnątrz to skorzystaj z treningu w pomieszczeniu. Nawet wykonanie treningu w domu jest świetnym sposobem na utrzymanie kondycji i wzmocnienie sprawność organizmu! Ważne, żeby nie zatrzymywać się w przygotowaniach, a na pewno zaprocentuję to podczas sezonu!

Szukaj alternatywnych rozwiązań!

Świetną alternatywą są również kluby fitness czy siłownie, na których znajdują się różnego rodzaju urządzenia umożliwiające treningi o dowolnej porze w budynku. Warto je wykorzystywać! O ile basen jest oczywistym rozwiązaniem na treningi pływackie zimą to z rowerem i bieganiem często mamy wątpliwości jak możemy trenować. Treningi na trenażerach czy zajęcia spinningowe są świetną alternatywą dla treningu kolarskiego. Również bieg można wykonać na bieżniach mechanicznych. Bardzo dobrze zastępują one biegania w terenie i można wykonać na nich praktycznie każde zadanie treningowe.

 

Nie ma co martwić się, że wpadłeś w pułapkę wymówek w trakcie przygotowań do sezonu. Zdarza się to nawet najlepszym! Tylko oni potrafią z tym walczyć i Ty zrób dokładnie to samo! Nie zatrzymuj się tylko wykorzystuj wszystkie możliwe opcje na wykonanie treningu, a wierz mi satysfakcja z wykonania go w ciężkich warunkach jest jeszcze większa !

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.